29 Ağustos 2010 Pazar

Turist gibi

     Bir yerin acemisi olmak ne kadar kotu bir duygu.Bu blogu actigimdan beri, bana hissettirdigi duygu bu.Hayatimin  bircok doneminde bunu hissettim.Artik ulkeme sadece bir turist gibi gidip geliyorum.Sanirim hayatimin sonuna kadar bu boyle olacak.Blog acmaya karar verdigimde bu kadar teferruatli oldugunu dusunmemistim.Internetle cok ilgili sayilmam fakat hicbir sey bilmiyorda degilim.2 gun once gadget, widget, html,rss ve akrabalariyla tanistim.Internette blog eklentilerinin kurulumuyla ilgili girmedigim site kalmadi.Bana kafayi yedirdi.Bircogu yarim yamalak anlatmis.Sayfamda da gordugunuz gibi birseyler yaptik.Neyse konumuz bu degil.Konumuz hayatin boktan tarafi.Hayat sana istediklerini cogu zaman vermiyor.Ardinda cok fazla keske birakiyorsun;cok seyi ozluyorsun.Daha da kotusu cogu zaman sende bunu degistirmek icin birsey yapamiyorsun.Bircok insan  istemedigi bir hayati yasiyor.Ben bunun kismen degistirilebilecegine inanan biriyim.Kismen diyorum cunku dunyada bazi insanlarin hayatlarini degistirme sansi neredeyse sifir.Yok  birader yaniliyorsun diyenler varsa o zaman soyle bir afrikaya dogru bakmalarini tavsiye ediyorum.Aslinda o kadar uzaga gitmeyede gerek yok sadece afrikada degil kendi ulkemizde bile aclik sinirinda yasayan bir suru insan var.Oncelikle kimse dunyaya esit sartlarda gelmiyor.Dogdugumuz ulkeyi,irkimizi biz secmiyoruz.Bunun neye  gore ayarlandiginida bilmiyorum.
     Hayatta en nefret ettigim duygudur caresizlik.Bireysel olarak kendimizi ne kadar yetistirebilirsek o kadar hayatimizin yonunu degistirme sansimiz var.Turkiye`de yasarken bircok is degistirdim.Hayat sartlari gunden gune kotulesti.Bircok is gorusmesine gittim.Eskiden is basvurulari bu kadar zor degildi.Ingilizce ve bilgisayar
bilmeni o zamanda istiyorlardi ama agzinla kus tutabilirmisin,amuda kalkabilirmisin gibi talepleri yoktu.Bir arkadasim su an tam hatirlamiyorum banka olabilir bu tarz bir yerin sinavina gitmisti.Tam 3 ayri sinav yaptilar ve sonunda da ise almamislardi.Sanirim  hala  birseyler duzelmedi.O kadar cok issiz varki biri gider biri gelir diyorlar.Insanlarin o ise muhtac olduklarini biliyorlar.Hayvan herifler.Turkiye`de duzen isvereni koruyor iscileri degil.Sendikalar desen onlarda da bir numara yok.Bu arada ben yunanistanda yasiyorum.Burada hukumetin kemer sikma tedbirlerini uygulamaya koyduktan sonra cikan olaylari televizyondan gormussunuzdur.atina`yi resmen savas alanina cevirdiler.Adamlar cok orgutluler.Isci sendikalari kesinlikle turkiye`deki  gibi degil.Bu ulkenin durumu bizim 2001`deki krizin aynisi.Kimsenin yuzu gulmuyor.Birkac yil daha bu krizle gidecegiz.sansimi sikim.Turkiyede kriz,burada kriz galiba beni takip ediyor.Sanirim ingilterede de kriz varmis.orada da yasamistim:-)Bu arada benim yazi corba olmus.afiyet olsun.

Hiç yorum yok: