10 Eylül 2010 Cuma

Hafızamı Kaybettim Hükümsüzdür

      Bu hafıza  denen mekanizma acaip birsey azizim.Nasıl giriş ama?Birde azizim kelimesini kullandımki
entellektüel bir hava versin yazıya:-)Öylemi peki?Nerdeee.Neyse hafıza diyordum.Öyle ilginç birseyki mesela
çocukluğunuzda yaşadığınız bir olayı sanki dün olmuşcasına hatırlarken;bir  hafta  öncesi olan birşeyi zerre
miktarı hatırlamıyorsun.Bu gibi hadiseler benimde başımdan her insan evladı gibi gecti tabi.Lise yıllarımda
özellikle kızların isimleriyle başım dertteydi.Erkelerin isimlerinide unuturdum fakat kızlarınki  kadar değil.Tamam eyvallah unutuyorum ama abicim bazılarının isimleri  osmanlıdan bile önce kullanılıyordu sanırım.Pakize,nezaket,münevver vb.Şimdi isim yazdım ya ,başlarlar düşünmeye lan herif bizim sınıftamıydı?
Bizi yazmış aq.Önce sakin olun sevgili bayanlar.Derin nefes alın, rahatlayın.İsimleri kafadan attım.Yok eğer bu isimleri taşıyorsanız,yapacak birşey yok.Hayat devam ediyor.Neyse bu gibi isimleri hatırlayamayınca
kızlar bu olayı vatan millet meselesi yaparlardı:-)Gerçekten çok bozuluyorlardı.Bana "biz senin ismini unutuyormuyuz?" diyorlardı.Haklılardı.Unutmuyorlardı.Unutturmam ben ismimi.Kalıcı  izler bırakırım kurbanlarımın vücudunda şey yani hafızasında :-)Böyle bir durumda ne denilebilirki?Öpeyimde geçsin.
Lise bittikten yıllar sonra istanbulda liseden bir arkadaşımı gördüm.Daha doğrusu o beni gördü.
Benim yanımda en yakın arkadaşım vardı.Volta atıyorduk.Beni tanıyan lise arkadaşımın yanında, kız arkadaşı
vardı.Elemanla aramızda 40 metre var.Baktım ismimi söylüyor ve gülerek bize doğru geliyor.Benim arkadaş
kim bu dedi.Ben de muhteşem cevabı verdim.Hatırlamıyorum.Neyse eleman yanımıza geldi.Baba ne haber?İyilik güzellik derken bir yandan da ben düşünüyorum.Lan ben bu herifi nereden tanıyorum?Üstelik eleman adımızı söyledi.Kusura bakma birader.İsmini hatırlayamadım."demekte istemiyorum.yanında kız arkadaşı var.ayıp olacak.Lan birde, iki tane lisede okumuşum.Bu hangisinden acaba derken ilk okuduğum liseden olduğunu hatırladım.Derin bir nefes...
Ben nasıl elemanın ismini hatırlayacağım diye düşünürken eleman yine görüşelim dedi.Lamba yandı tabi.Sen al şuraya telefonunu yaz kaydet birader dedim.Eleman yazdı.Çok şükür dedim ya.Elemanı kız arkadaşının yanında madara etmeden olayı çözdüm.Artık o eleman değildi,bir hasandı,hüseyindi.Kızlarla olanlar diyaloglarım daha da acıklı onları telefonlada kandıramadık.90'lı yılların ortaları...Türkiye'nin cep olarak ,sadece pantolonun cebini olarak bildiği yıllardan bahsediyorum.
Neyse yıllar sonra 2000`lerin ortalarında ingiltere yolcusu olduk.Mekanımız londra.Bir öğle üzeri  dil kursundan  çıkmışım,metroya verecek param olmadığı için o hafta otobüs kullanıyordum.Otobüsler türkiyedeki gibi değil.Rahat olun.Neyse boş bulduğum bir yere oturdum.Nereye oturduğumun farkına vardığımda,beynim işlevsiz kalmıştı.
Ben şahıs olarak kızlar konusunda çok zor beğenen biriyim fakat bu yanına oturduğum; insan evladı olduğundan şüpheliyim, tam bir şaheserdi.Daha öncede söylediğim gibi tip olarak fena sayılmam.Ayrıca uzun boyluyum falan ama ben bile bu hatunun karşısında haddimi bilirim.Zaten benim olsa ,sabah akşam yataktan çıkmam.Neyse hatun dışarı bakıyordu.
Bende fantazi dünyamdan ,gerçek dünyama dönüp ingilizce kurs kitabımı açıp gelişi güzel bakmaya başladım.
Birden bir ses duydum .Bu ses ingilizce olarak diyorduki"afedersiniz sanırım ingilizce kursuna gidiyorsunuz?
Bunu söyleyen sol tarafımda oturan dünya güzelinden  başkası değildi.Tabi ben ilk şoku atlattıktan sonra cevap verdim.Evet.Kız bana okulun adı ve okul hakkında genel bir bilgi istediğini söyledi.Bende tabi dedim.
Nereli olduğunu sordum.Sorman ayıp tabiki italyanım dedi.Densizliğime ver dedim:-)Neyse okula gelince okulum piccadilly circus istasyonunun hemen yanında.Büyük bir okul.Okulun adı...Lan neydi siktimin okulunun adı?O an beynimin durduğu anlardan biriydi.Evet ,okulun adını hatırlayamadım.Kız gülmeye başladı.Lan okulun reklamını yaptın ee hani okulun adı?Ya içimden  nasıl küfrediyorum.Neyse kız önemli değil dedi.Burada inmeliyim dedi.
Gidemedim hatunun arkasından.Malum yeni hafıza kayıpları falan.Bu sefer olan aklımıda kaybederdim.Olsun aq.Seviyorum italyanları...

Hiç yorum yok: