2 Eylül 2010 Perşembe

ingiltereye gitmek istedim

     Ingiltere benim hayallerimin ulkesiydi.Insanlar hayatlari boyunca hep birseyleri elde etmek isterler.Bazilari, istediklerini kolayca elde edebilir.Bazilariysa bunun icin mucadele etmek zorundadir.Ben ikinci gruptaki insanlardanim.
Ingiltereye gitmek benim icin gercekten hayaldi.ailem zengin degildi.Bizler isci cocuklariydik.Bizler icin ingiltere sadece guzel bir hayaldi iste.Cevremdeki bircok insanda,bunu yapabilecegime inanmiyordu.Bircok kisi bana guluyordu.Ben universite okumadim.Lise hayatimin benim gelecegim uzerinde olumsuz bir etkisi oldu.Cok haylaz, okulla alakasi olmayan bir ogrenciydim.Aslinda iyi bir ogrenci olabilirdim.Kafam calisiyordu fakat ilk okudugum lisedeki ogretmenlerimizin cogu  despottu.Kendilerine gore disiplin saglamaya calisiyorlardi.Bu soylediklerim 90`li yillarin ortalari icin gecerli.Sanirim simdilerde liseler cok rahat.Bu sebeplerden dolayi neredeyse okulu birakiyordum.1 donem boyuncada okula gitmedim.ogretmenlerimle cok
kavga ederdim.Haksizliga gelemiyorum.Butun bu olaylardan sonra zaten bana kapiyi gostermislerdi.
Beni kabul edecek ikinci bir lise bulduktan 2  yil sonra liseyi bitirdim.Fakat bu okulda iyi bir ogrenci olmama ragmen butun okul gecmisim hesaplandigindan diploma notum cok kotu gelmisti.Bu okulumda ilk okudugum lisedeki ogretmenlerimizin aksine ogrencilerle gercek anlamda arkadas gibiydiler.
1 yil dershane 1 yilda kendi kendime gunde 5 saat calisip universite sinavlarina girmeme ve gayet iyi netler yapmama ragmen sinavi kazanamadim.2 yillik bir bolum kazandim fakat onada gitmedim.Neyse
lafi cok uzatmayayim.Askerligi yaptiktan sonra bircok is degistirdim.Bu donem turkiyede kriz sonrasi donemdi.Is bulmak hicte kolay degildi.Simdi bile zor sanirim.Tanidiklar vasitasiyla bir tv sirketinde is buldum.Daha dogrusu tv sirketlerine is yapan bir firmaydi.Birden fazla patronumuz vardi ve komunistlerdi.Hepsini cok seviyorum.Burada sadece getir gotur isleri yapiyordum.O donemde islerini buyutmek istiyorlardi.Teknik bolum icin fazladan birkac eleman alacaklardi.Birgun caldim kapilarini.Kendimi gelistirmek istedigimi, eger yapabilirlerse teknik bolumde calismak istedigimi soyledim.
Onlara bir hayat borcluyum.Patronlarimdan biri tam hatirlamiyorum ama sanirim 1 gun sonrasi beni yanina cagirdi.Teknik bolumde baslayabilecegimi soyledi.Hayatimin genelinde sansin benden daima uzak durduguna inanirim.Bu donemde ise sansimin yavas yavas dondugune inanmaya basladim.Burada 2 yila yakin bir zaman calistim.Onlarinda rizasiyla ingiltereye gitmek icin ayrildim.Turkiyeye hemen hemen her gittigimde onlara  muhakkak ugrarim.
Benim gidebilmem icin sirketten ihtiyacim olan butun kagitlari bana vermislerdi.Arkadaslar gidebilmem icin ailem ve arkadaslarimin katkilari
anlatamam.Ben babami yillarca once kaybettim.Sonraki surecte calistigim butun parayi ailemizin ihtiyaclari icin anneme verdim.O donemde ailemde calisan tek kisi bendim.annemde emekliydi.Kardeslerim universite okuyordu.
Haliyle para biriktirmek gibi bir durum soz konusu degildi.ingiltereye gitme isi kesinlestiginde cebimde bes kurus kendi param yoktu.Benden once ingiltereye giden ve beni bu yonde tesvik eden iki arkadasimin verdigi borc paralarla ve ailemin sagdan soldan topladigi borc parayla yola  ciktim.
ingilteredeki arkadaslarimdan biri benim en yakin arkadasimdi.Beraber buyuduk.Digeri ayni mahallemizin cocuguydu.Oradayken ikisininde cok yardimini gordum.Ben sansliydim.Cunku arkadaslarim oradaydi.Fakat herhangi
bir tanidigi olmayan bircok kisi, ozellikle kizlar cok buyuk uyum sorunu yasiyor.
Bircok kiside geldigi gibi geri donuyor.Yalnizlik cok kotu bir duygu.Ozellikle
gurbette yasayanlar icin cok daha derinden hissediliyor.Bu hayatta gurbetci
olmakta varmis.Ingilterede hayat yabancilar icin hicte kolay degil.Son secimlerde muhafazakarlarda hukumete geldikten sonra iyice zorlasti.Butun bunlara ragmen heryil binlerce ogrenci ingilizce ogrenmek,ingilizcesini gelistirmek, universite okumak yada master programlari icin ingiltereye gidiyor. Benim gibi imkansiz gibi gorunen hayallere inan arkadaslar varsa yada imkaniniz varsa ingiltereyi gorun derim.Bu deneyimi sizde yasayin.Sizinde bu hayattan alacaginiz dersler olacaktir.Hepinize bol sans.Neyse simdilik bu kadar.Yazilacak cok sey var ama benimde uykum var...

Hiç yorum yok: