26 Kasım 2010 Cuma

Yunanistan'da Bir Fıkra Çok Şey Anlatır

Avrupa'da bize en çok benzeyen halk yunanlardır dersem yanlış olmaz sanırım.Hem fiziksel görünümleri hemde karakter yapıları ile  bize gerçekten yakınlar.Mesela bunların politikacılarıda yolsuzluk yapmayı seviyor.Üstelik
rüşvet kelimesinide bizden almışlar.Rüsveti diyorlar.Bütün bunlara rağmen
demokrasileri bizden iyi işliyor.Başbakanları hakkında televizyonlarda dalga geçen programlar yapılıyor.Başbakanları kalkıpta adamlara tazminat davası açmıyor.Bu konuda hoşgörülüler.Kaderleride biraz bize benziyor.Ülke büyük bir ekonomik krizin pençesinde.Bizdeki 2001 krizi gibi.Yıllarca ab'den aldığı kaynakları, gelen her iktidar kafasına göre kullanmış.AB'yi kandırmışlar.Bu alınan paraların birçoğuyla bazı liderler halk için birşeyler yapmışlar.
Otoyollar,okullar,hastaneler vb.Bunun haricinde birileride bu süreçte cebini
doldurmuş.Şimdi bu hırsızların çaldıklarını yerine koymak için yine halka acı reçete kestiler.Benziyoruz değil mi:-)Imf destekli kemer sıkma politikalarından
halk bezmiş durumda.İş yerleri kapanıyor,ekonomi giderek küçülüyor.Ülke varolma savaşı veriyor.Hükümet ab ve imf  politikalarına teslim olmuş durumda.İşte böyle bir ortamda bile yunanlılar mizah anlayışlarından vazgeçmiyor.Bu konuyla alakalı bu sıralar anlatılan bir fıkrayı
sizinle paylaşmak istedim.
Tanrı, amerikadan obamayı,Kübadan kastroyu,yunanistandan da papandreouyu
huzuruna çağırmış ve:
Sizi ben yarattım.Yaşamanız için her türlü nimeti verdim fakat siz dünyayı mahvettiniz yaşanmaz bir yer haline getirdiniz.Yakında bende  gelip sizi ve  halklarınızı yokedeceğim.Şimdi gidin bunu halklarınıza söyleyin demiş.
Obama halkını toplamış ve demişki:
Değerli amerikan vatandaşları,size bir iyi birde kötü haberim var.İyi haber tanrı varmış.Kendi gözlerimle gördüm.Kötü haber buraya gelip hepimizi yokedeceğini
söyledi.
Kastro kübada halkını toplamış ve demişki:
Değerli küba vatandaşları size iki tane kötü haberim var.Birincisi,Tanrı varmış.Gözlerimle gördüm.İkincisi,Buraya gelip hepimizi yok edecekmiş.
Papandreou yunanistanda halkını toplamış ve demişki:Değerli yunan vatandaşları,size iki tane iyi haberim var.Birincisi çok şükür tanrı varmış.Kendi gözlerimle gördüm.İkinci iyi haberim ise tanrımız buraya gelip benim yarım bıraktığım işi tamamlayacakmış:-)
Beğendiysen bir, beğenmediysen iki yorum yaz ki cümle aleme ibret olsun:-)

3 yorum:

Miss maria dedi ki...

ahahahaa valal süpermiş bayıldımmm :)

Serüvenci dedi ki...

400 küsür sene bizim sınırlarımız içinde yaşayan bir toplumun bize benzemesi kadar doğal ne olabilir ki :)) seviyorum ben yunanları ya ne olursa olsun. aynı toprağın insanlarıyız biz.

Adamın biri dedi ki...

Haklısın fakat onlar bu 400 yüz seneyi hayırla yad etmiyorlar.Kendimizi onların yerine koysak.Mesela biz yunanların egemenliğinde 400 sene geçirmiş olsak.Hoş olmaz değilmi.Yunanlar gerçekten medeni bir halk fakat onların içinde de fanatik olanlar her toplumda olduğu gibi var.Bunların partisine verilen oy oranı %5'ten daha az.Bunlarda son yıllarda yunanistana akın eden göçmenler yüzünden böyle.Yunanistan'da din çok önemli bir yer tutuyor.Bunun yanı sıra sol çok güçlü ve iktidarda.Her ne kadar çakma sosyalist olsalarda sağ bir hükümetten iyidir.Benim karşılaştığım insanların birçoğu türkiyeye bir sempati duyuyor.Bizi sevmeyenlerin dayanağı ise kendi dinleri, daha doğrusu bu zamana kadar gelmiş olan din adamlarının
yönlendirmeleri ve tarihlerindeki osmanlı hatıraları.Hepsini bir kenara bırakmak lazım.Halkların gerçekten kardeş olması lazım.