15 Nisan 2013 Pazartesi

BÜYÜYÜNCE NE OLACAKSIN?İŞSİZ

Meslek seçimi çocukluk yıllarının favori sorularından biridir.Hayatınızda en az birkere bu soruyla karşılaşmışsınızdır. Büyüyünce ne olacaksın?Yok bana kimse bu soruyu sormadı diyorsan senin çevreyi merak ederim ben.Nerede yaşıyorsun aq.Çevrende vahşi bir hayat mı var?Belgrad ormanında mı yaşıyorsun sen?Ne demek bana sormadılar?Birkere de aykırı olma aq uyumlu ol.Bu soruya zengin, fakir hemen hemen herkes muhattap olmuştur.İyi de niye soruyorlar.Önümüzdeki 5-10 yıllık kalkınma planını ona göremi hazırlayacaklar?Üniversitelerde senin okumak istediğin bölümde kontenjanmı arttıracaklar?Hayır.Hiçbiri değil.Sırf taşşak geçmek için soruyorlar.Lan birde okullarda soruyorlar ya.Ne olacak yani ben sana atom mühendisi olacağım dersem.Aferin oğlum.Yarın gel atom enerjisi kurumunda başlamı diyeceksin.Hayır.O zaman niye soruyorsun.Hele birde sen doktor mühendis falan dersen kimbilir içlerinden neler söylecekler.Mesela ali büyüyünce ne olacaksın?Doktor olacağım.Bi siktir git ya.Doktor olacakmış.Senden bir bok olmaz aq.Yeliz sen ne olacaksın?Ne desin yeliz bende hemşire olup aliyle beraber çalışacağım mı desin.Her ne söylersen söyle sonuçta büyüyüp sevmediğin bir iş sahibi olacaksın.Sen duydun mu hiçbir çocuğun ben büyünce taşeron işçi olacağım,nereye sürerlerse oraya gideceğim dediğini.Duymadın.Çalıştığın hergünde ben böyle işin ta aq diyeceksin.O yüzden sana bu soruyu sorup çocukluğunda seni iki dakika için hayal alemine daldırıyorlar.Çünkü ondan sonrası hep karanlık.Ben bu soruya ne cevap verdiğimi hiç hatırlamıyorum.Kimbilir belki ta o zamandan  söyleyeceğim şey bana inandırıcı gelmemiştir.Peki arkadaşlar siz bu soruya ne cevap vermiştiniz ve seçiminizde mutlumusunuz?Haydi birkaç mutlu insan görelim.

Hiç yorum yok: